Други о нама стварају позитивно или негативно мишљење већ након првих 20 секунди сусрета. Након тога, имамо још само пет минута да потврдимо или оповргнемо први утисак.
Како створити повољан први утисак? Истраживања показују да вербални део изречене поруке носи само нешто више од 5% значења поруке. Око 40% преноси се начином на који се порука изговара, рецимо бојом гласа, наглашавањем појединих речи или ритмом говора. Највећи део значења - више од пола - преноси се невербалним знацима, држањем, изразом лица, погледом, покретима руку итд.
Највећи део значења који се преноси невербалном комуникацијом је емоционалног карактера. Ми несвесно откривамо свиђа ли нам се неко или не, јесмо ли срећни или тужни, љути или уплашени. Ако вам се неко свиђа, врло вероватно ћете несвесно настојати да се што више приближите тој особи, да је дотакнете, остварите контакт очима и сл. Уколико вас нешто плаши, покушаћете да се од тога заштитите: на пример прекрстићете руке на грудима, удаљити се итд.
Невербалним знацима такође изражавамо интересовање за другу особу. Уколико ваш саговорник на неком скупу зева, гледа на сат или погледом тражи некога у гомили, врло вероватно је да сте му досадни.
При том су наши невербални знаци често искренији него вербални део поруке (често и више него што бисмо то хтели да буду). Јесте ли приметили да је лакше слагати преко телефона, а посебно преко Интернета, него „очи у очи“ са другом особом? То је зато што је знатно теже слагати телом него речима. Када имате нову фризуру и желите да сазнате да ли се она стварно свиђа другима, обратите пажњу не само на њихове речи, већ и на њихов израз лица, покрете, држање.
Наравно при интерпретацији невербалних знакова других особа ипак треба бити опрезан. Није свака особа која седи прекрштених руку уплашена. Можда јој је хладно. Зато је паметно сваки уочени невербални знак посматрати у контексту у коме је уочен, као и проверити присуство других невербалних знакова који имају слично значење.
На сва питања одговарајте у позитивном тону, директно, прецизно, не правите дигресије. Избегавајте да критикујете претходни посао, послодавца или шефа. Будите спремни да говорите о себи, али се трудите да не доминирате интервјуом. Трудите се да слушате активно и пажљиво: важно је шта је послодавац рекао, као и на који начин је то рекао (пратите његове реакције).
Током разговора саговорника гледајте у очи. Ваш израз лица не сме бити строг нити наглашене гестикулације - пожељан је благ израз лица. Седите усправно, не превише круто нити превише опуштено. Ваше тело говори и онда када тога нисте свесни.